Shearwater er et internasjonalt selskap som leverer tjenester innen geofysisk marin seismikk og prosessering. Miksmaster fulgte selskapet gjennom en total rebranding prosess høsten 2016. Gjennom en intensiv periode bistod Miksmaster med etablering av nytt navn, retningslinjer for visuell kommunikasjon forankret i virksomheten til profilutvikling og implementering av ny profil.
Den nye profilen skulle markere Shearwater som et dynamisk og fleksibelt selskap i møte med et marked i stor forandring. Samtidig en stram og tydelig logo som gjenspeiler en solid samarbeidspartner med finansiell styrke. Utover visuell identitet har Miksmaster levert design til blant annet messe, nye nettsider, infografikk og Power Point mal.
Inspirasjonen til profilen ble hentet i bølgende linjer, som et gjennomgående element i Shearwaters arbeidsfelt, i alt fra havbunn, lydbølger, bølger på havet og sensorene som brukes i målinger. Dette resulterte i et levende og lekent uttrykk, som understøttes av fargepalett som går fra frisk magenta til dype blåtoner.
–Jo Hutchinson,
Head of Branding & Marketing
–Jo Hutchinson,
Head of Branding & Marketing
–Jo Hutchinson,
Head of Branding & Marketing
–Jo Hutchinson,
Head of Branding & Marketing