Miksmaster har over lengre tid hatt rammeavtale med Utdanningsetaten i Oslo kommune og har over denne perioden utviklet et utvalg av informasjonssmateriell.
Utdanningsetaten er en oppdragsgiver med et sammensatt kommunikasjonsbehov, og som henvender seg til flere målgrupper; barn og unge, foresatte, skoler, andre offentlige etater og virksomheter/myndigheter og samarbeidspartnere. I arbeidet har vi vært opptatt av å forvalte etatens visuelle kommunikasjon på en måte som tar høyde for dette mangfoldet. Samtidig har vi sikret at våde Oslo kommunes profil og Utdanningsetatens profil har blitt forvaltet korrekt i henhold til gjeldende designretningslinjer.
Oppsett av brosjyre for aktivitetsskolen i Oslo.
Miksmaster utarbeidet et helhetlig grafisk uttrykk for Aktivitetsskolen med en egen illustrasjonsstil.
I forbindelse med skolestart har vi vært med å utvikle skolestartbrosjyre for 7000 førsteklassinger i Osloskolen.
Målgruppen for brosjyren er foresatte, men det er også lagt opp til at barna skal kunne ha glede av denne. Det er derfor implementert eget oppgavehefte i brosjyren og vi har utviklet og illustrert maskoten «Brøle» som dukker opp innimellom sidene og representerer Tigerstaden.
Profil og maler for informasjonsmateriell til rekruttering og videreuvikling av ledere i Osloskolen.
Informasjonsmateriell for kampanjen «Jakten på læreplass» som skal informere lærlinger om prosessen ved å søke læreplass hos en bedrift
Utdanningsetaten ønsker å styrke kommunikasjonen til nyutdannede lærere i Osloskolen og Miksmaster har jobbet med profilering og synliggjøring av etatens program for spesialisering og praksis.