Bilde av person som holder opp en brosjyre fra Designinstituttet
Utvikling av visuell identitet og markedsmateriell

Markant økning av søkere etter ny visuell identitet

Designinstituttet slet med å få nok søkere til skolen, og hadde en utdatert visuell identitet og nettside. I fokusgruppe kom det frem at flere av studentene hadde vært skeptiske til skolen på grunn av logoen og den visuelle identiteten. «Den er useriøs og ser ut som en ungdomsklubblogo og gjenspeiler ikke skolen slik den faktisk er», var en av uttalelsene. Ny identitet fokuserte på å gjenspeile skolen slik den faktisk var, og resultatet: markant økning i søkere.
Kategori

Visuell profil

Strategisk design

Markedsmateriell

Maler

Filmsnutter til SoMe

Kunde
Designinstituttet
Når
2021 - dd
Bilde av person som holder opp en brosjyre fra Designinstituttet

Designinstituttet i Oslo tilbyr et grunnleggende årsstudium i design og arkitektur – for elever med studiekompetanse fra videregående skole.

For å tiltrekke seg flere søkere, og å ha en identitet mer i tråd med hvem de var, ble vi kontaktet for å designe en ny visuell identitet og å utvikle markedsmateriell for dem.

I innsiktsfasen intervjuet vi bl.a. eksisterende studenter for å finne ut hva som var viktig for dem ved valg av skole, hvordan de oppfatte skolen før de startet, og hvordan de oppfattet den nå. Ut ifra dette ble den visuelle identiteten og markedskommunikasjonen spisset mot målgruppen.

Designinstiuttets logo i positiv og negativ variant

Logo

Logoen består av forkortelsen DI. Den symboliserer utforskning og spissing av kunnskap. Om du snur den 90 grader, kan den symbolisere et fundament som gir muligheter (videre i karrieren). Dette er noe som beskriver både skolen og designfaget godt. Logoen er svært fleksibel i uttrykket sitt, og kan enkelt animeres eller lages et spennende mønster av.

DI sitt logosymbol, vist i de ulike fargene deres

Farger

DI sin fargepalett, delt inn i hovedfarger og tilleggsfarger

Fonter og typografi

DI sine fonter, der Inter er deres profilfont og Arial er deres office/system-font

Profilelement

DI sitt mønster, som er bygd opp av formene fra logoen deres

Implementering av profilen

Implementering av DI sin profil, vist på visittkort og brevmal
Implementering av DI sin profil, vist på ulike trykksaker
Implementering av DI sin profil, vist på oppslag fra en brosjyre
Implementering av DI sin profil, vist i en PowerPoint-mal

Nettside og sosiale medier

Implementering av DI sin profil, vist i en PowerPoint-mal
En samling med instagram innlegg der DI sin profil er implementert