«Ta over», en visuell Identitet for ungdommens Eidsvoll 1814
Visuell profil
Strategisk design
Visuell profil
Strategisk design
I forkant av stortingsvalget 2017 tok 70 ungdommer fra Eidsvoll videregående skole over drift og underholdning på Eidsvoll 1814. Delt opp i ulike grupper skal de samarbeide om å bringe nytt ungt liv i museet. Prosjektet har som formål å inspirere alle til å stemme ved valg.
Målsettingen for det grafiske uttrykket var å lage en underordnet profil for Eidsvoll 1814 som er ungdommelig, tydelig og justerbar slik at ungdommen selv kunne overta og endre slik at utrykket kunne varieres fra år til år.
Logoen er utviklet for å være lett gjenkjennelig - samtidig som den skal kunne oppfattes som unik i ulike sammenhenger. Bruken av logo som sjablong, gir en rekke unike muligheter til å bruke bilder, mønstre og animasjoner. De ulike fargekombinasjonene kan markere ulike årstall.
Ungdommer fra Eidsvoll VGS overtok noen dager i september 2017 og preget museet med egenproduserte utstillinger, plakater, debatter, omvisninger osv.
Ungdommer fra Eidsvoll VGS overtok noen dager i september 2017 og preget museet med egenproduserte utstillinger, plakater, debatter, omvisninger osv.