Revitalisering av profil
Visuell identitet
Visuell identitet
Miksmaster har hjulpet Folketrygdfondet med å gi deres visuelle profil et løft, og resultatet er en moderne, gjennomført identitet som speiler deres posisjon som en ledestjerne på Oslo Børs. Vi har utviklet nye farger, illustrasjoner, bildestil og layoutprinsipper som kan brukes på tvers av kanaler – fra nettsider og sosiale medier til presentasjoner, rapporter og andre kommunikasjonsflater. Alt er samlet i en brukervennlig, digital profilmanual.
Folketrygdfondet er kjent som en ansvarlig, aktiv og langsiktig investor med et tydelig mål: høyest mulig avkastning over tid. De streber etter å være et fremragende kapitalforvaltningsmiljø og en attraktiv arbeidsgiver. For å støtte dette, har vi skapt en visuell profil som balanserer det solide og profesjonelle med et åpent og relevant uttrykk som treffer målgruppen.
Den gamle profilen var fragmentert og manglet en helhetlig struktur, noe som gjorde at uttrykket opplevdes rotete og lite samstemt. Gjennom en grundig opprydding og design av nye maler til ulike programvarer, har Folketrygdfondet nå et konsistent og stødig visuelt uttrykk som fungerer på tvers av både digitale og trykte flater. Resultatet? En tydelig og helhetlig profil som speiler deres visjoner og verdier.
Ved å benytte en digital profilmanual kan man enkelt holde et konsistent uttrykk, samtidig som den er lett tilgjengelig og kan oppdateres fortløpende om nye elementer blir lagt til.
Designelement er inspirert av norske fjell og grafer, og kan brukes for å skape en gjenkjennelse i de ulike flatene. Formene er organiske og bastår av flere lag, som gir et mer vennlig og åpent uttrykk som skaper liv.
Dette setter føringer for bruk av profilen, med eksempler på design og oppsett som viser hvordan man burde og ikke burde benytte profilen.
Profilnære bilder som viser norsk natur og selve symbolet på stødighet – fjell. Det å ha med mennesker i bildene bidrar til å skape mer liv, gjøre det mer personlig, og nært.
Vi utviklet flere ulike maler til Folketrygdfondet i Adobe Express for å sikre et konsekvent uttrykk på deres LinkedIn-kanal. Det ble gjort opplæring i malene for å bidra til riktig bruk og med et uttrykk av høy kvalitet.
Vi utviklet en brukervennlig og enkel mal som gir mulighet for å lage presentasjoner med mange ulike oppsett, samtidig som den holder seg godt innenfor uttrykket til deres visuelle profil.