«Et klangfullt fellesskap»
Visuell identitet
Visuell identitet
Logo/navnetrekk fokuserte på å ha med seg det opprinnelige uttrykket som var i gotisk-inspirert stil, men med en mer modernisert og godt lesbar font. Bokstavene har en balansert blanding av tynne, tykke og avrundede streker som gir et organisk uttrykk som igjen får frem musikken og det lekne på en subtil måte.
Symbol har tatt med kragen på Sølvguttenes uniform, som er det mest ikoniske symbolet på koret, og tatt igjen strekene og formene i navnetrekket. Dette er laget for å kunne brukes på små flater hvor det ikke er plass til navnetrekk.
Ungdomsgruppen VoiceOver består av guttesangere som har gått i stemmeskiftet. Gruppen fremfører musikk i flere ulike sjangre og er populære entertainere med glimt i øyet! Ungdomsgruppen er også et rekrutteringskor for Herregruppen.
Animasjonene fokuserer på eleganse og den klassiske musikken.
Animasjonen av symbolet spiller også på samholdet og samarbeidet i koret med linjene som er inspirert av kragene som forenes.
Farger
Bilder: Sølvguttene
Miksmaster møtte oss med profesjonalitet, varme og effektivitet - og ikke minst forståelse og engasjement for Sølvguttenes lange historie og tradisjoner. Fornyelse i «slow motion» – helt i tråd med det vi ønsker!
– Frikk Heide-Steen, dirigent og daglig leder for Sølvguttene
Eksempler på bruk av underlogo VoiceOver
UI stilguide og implementering av ny profil på nettside i samarbeid med utvikler av nettside.