Identitet for Thermosaver

Visuell identitet for nødberedskap

Fra design av logo og visuelle elementer til merking av produktet, presentasjoner og nettside – vår tilpasning og bruk av signalfarger og grafiske former ble nøye utformet for å sikre klarhet, funksjonalitet og en effektiv kommunikasjon til målgruppen.
Kategori

Visuell profil

Illustrasjon

Kunde
Thermosaver
Når
2020

Thermosaver er en oppstartsbedrift som på et tidlig tidspunkt så verdien av å jobbe sammen med grafiske designere. Miksmaster har designet visuell identitet, og hjulpet til med presentasjoner, ikoner, promoteringsfilm og nettside i tillegg til å merke selve produktet både på utsiden og innsiden for en bedre brukeropplevelse og tydelig merkevarebygging fra start. Thermosaver sin målgruppe er redningstjenesten, og den visuelle profilen er basert på grafiske former og signalfarger som er karakteristiske for denne bransjen.

Logo

Logo er designet for å gi en klar og tydelig avsender. Denne logoen gjør at produktet enklere kan dentifiseres i en hektisk situasjon.

Thermosaver sin logo, i sort for bruk på lys bakgrunn

Farger

Thermosaver sin fargepalett, mettede farger som lyser opp

Profilelement

Profilelementet til Thermosaver, rektangulære ruter i fargene fra fargepaletten deres

Ikoner

Fem ikoner som er utviklet for Thermosaver

Illustrasjon

En illustrert guide på hvordan man benytter Thermosaver sitt utstyr

Profilelement

Profilen til Thermosaver vist på visittkort
Profilen til Thermosaver vist på tre rollups
Profilen til Thermosaver vist på visittkort
Profilen til Thermosaver vist på baksiden av en gul jakke
Profilen til Thermosaver vist på baksiden av en rød jakke

Nettside

Nettsiden til Thermosaver vist på en dataskjerm og mobil

Presentasjonsfilm